Ervaring Kyle Hultermans

Grand Hotel De Draak, tja in mijn jeugdsentiment fietste ik er regelmatig voorbij. Met de nadruk op voorbij. Ik keek er wel een aantal keren naar aangezien ik er toch langskwam, maar daarbij heb ik nooit geweten dat ik hier ook een aantal jaren binnen het bedrijf zou gaan werken. Tijdens mijn studie aan de hotelschool in Bergen op Zoom, Moesten wij een stage gaan volgen bij een hotel (receptiestage). Dit mocht in het buitenland zijn, maar uiteraard ook binnenland. Voor mij was het destijds een eenvoudige beslissing. Ik moest in het binnenland blijven, aangezien ik een hele hoop boekingen had staan m.b.t. mijn drive-in show als DJ.

Ik had van een medestudent gehoord over Grand hotel de draak. Hij vertelde me “stuur anders een sollicitatiebrief, Wie niet waagt wie niet wint”. Ik die opvolgende dag binnengestapt, werd toentertijd vriendelijk te woord gestaan door de Receptioniste, Met doch het dringende verzoek een sollicitatiebrief te versturen. Dit viel me lichtelijk tegen aangezien ik geen waarde hecht aan een sollicitatiebrief, langskomen en direct zitten beviel me beter. Diezelfde week toch een mail gestuurd, en mocht vrijwel direct langskomen.

Prettig gesprek gehad met Tim Schimmel (Management), die na +/- 10 min, genoeg over mij wist. 2 Dagen later volgde een mail, met daarin aangegeven dat ik aangenomen was. Opvolgende jaar in Januari begonnen in de receptie. Even wennen, maar gelukkig leerde ik snel. Na 3 weken stage, en iemand die ziek was in de ochtend, alles op mijn dode gemakje in mijn eentje doen, dat ging me makkelijk af. Die weken daarna die omvlogen gingen vanzelfsprekend. Fijne collega’s, prettige werksfeer & goede communicatie, zowel ook vanuit Dhr. Hazen & Management. De communicatie in de keuken liep op het begin niet écht fijn. De lat in de keuken lag hoog aangezien zij aan het streven waren naar de BIB Gourmand (Die tevens nu een aantal jaren in bezit is). Ik zelf was altijd een vrolijke flierefluiter die graag een grapje maakte en soms ook wat onzin uitkraamde. Dat viel regelmatig niet op zijn plek. Totdat er een eerste discussie ontstond, deze discussie vormde een soort regen over een gazon dat al een aantal dagen geen vocht had gehad, het knapte er die dagen erna van op. Er werd uiteindelijk plezier onder elkaar gemaakt, waaraan ik ook mocht deelnemen.

In die Korte Stagetijd (1/2 Jaar), een hele hoop meegemaakt, Plezierige gasten, vervelende gasten, vernieuwingen binnen het bedrijf & bovenal een hele plezierige tijd. Naarmate mijn stage afgelopen was, toch afscheid moeten nemen van de Draak. Ik zou weer teruggaan naar mijn vorige baan. 3 weken later, bericht van Tim. “Is het wellicht mogelijk dat je aanstaande …. Komt werken in de bediening” (Dit natuurlijk wel al meerdere malen gedaan te hebben).

“JA MAAR NATUURLIJK!” was daarop mijn antwoord.

Na deze dag gewerkt te hebben, ben ik in overleg geweest met Tim, dat ik wellicht toch wel een baan zou willen als Part- timer. Dit viel op dat moment op de juiste plaats, en ik mocht direct terugkomen. Ik kreeg een baan aangeboden voor een 20-urige werkweek. Dit omvatte Flexibele werkdagen doordat ze met de App L1nda werken (L’one’da). Hierin kon ik zelf aangeven wanneer ik vrij wilde zijn, Dit was een ideale optie m.b.t. mijn Drive in show. Zo was ik in het weekend vaak vrij, waardoor ik mijn tweede baan uit kon oefenen. Verder werd er zorg gedragen voor een prettige financiële vergoeding, die bovengemiddeld is in vergelijking met andere horecabedrijven. Zo viel uiteindelijk alles op zijn plek. Ik was zo’n 3 á 4 dagen aanwezig bij de Draak, en mocht later samen met Willy & Guus (Leidinggevende bediening) ook een leidinggevende functie tot me nemen. Dit betekende dat ik samen met stagiaires werkte, die ik mocht aansturen.

Verder stond ik ook nog regelmatig achter de receptie. Het is namelijk een bedrijf met daarin de formule, als team samen te werken, ook al heb je verschillende functies. Mijn bevindingen binnen de Draak zijn het zeker waard geweest, ik heb mooie dingen mee mogen maken, uiteraard zijn er ook altijd wat punten die wat minder gaan. Maar dit vindt je terug in ieder bedrijf dat zich aan de markt wijd. Genieten met elkaar, prettige samenwerking en liefde aan de gast schenken is zeker iets waaraan de Draak mij zal blijven herinneren.

Ik wil iedereen binnen het team nogmaals enorm bedanken voor de prettige samenwerking, ik heb de afgelopen 2,5 jaar enorm van jullie genoten. Hopelijk is dit ook wederzijds geweest.

Laat de Draak nog vele decennia bestaan.

file (003)

Adres Grote Markt 36
4611 NT Bergen op Zoom
Telefoon: + 31 (0)164 25 20 50
E-mail: info@restauranthemingway.nl
Nieuwsbrief
Schrijf je in met je e-mailadres:
Algemene Voorwaarden Horeca   |   Ontwerp en realisatie: JeP, Creatieve Realisten